Loen ja uudistan

laupäev, 21. aprill 2012

Taimekastid ja seemned mulda

Kuni eilse hommikuni olin ma kindel, et sel aastal ei pane ma mitte ühtegi seemnepoega ettekasvatuseks potti. Pole õiget kohta neile ja ei hakka end vaevama. Nüüd oli ehk mõne asjaga hilja aga olgu või hilja, ikkagi sai tehtud.
Eile õhtul pistsin ikkagi mulda põõsasastri, riitsinuse ja erinevate päevalille seemneid. Päevalilled siis sellised:
  1. Sungold - madal, täidisõieline - tõsised lemmikud, ühele varrele, lisaks suurele õiele, tuleb veel mitmeid väiksemaid õiekesi ka
  2. Sunspot - madal
  3. Evening sun - kõrge, punane
  4. Gigant Single - kõrge
Njah. Seemned said mulda aga kuhu ma selle kasti panen, aknalauad on kitsad ja mingit monstrumit (potsikuid täis laud akna alla, kardin üles) ei taha ka ehitama hakata. Ja siis, ma nutikas lutikas, tulin ideele, ise jube rahulolev. Kuna just sai tehtud liuguksed ja materjali jäi järgi, siis meisterdasime aknalaua kastid, mis mahuvad ilusasti aknalauale ja samas ei pea hakkama potsikutele, nötsikutele eraldi aluseid otsima. Kastid tehtud, vooderdasin need seest kilega (prügikotid olid selleks sobilikud küll), et juhuks kui peaksin kastmisega hoogu sattuma, ei ujuks kogu aknalaud. Kastidesse mahtusid ilusasti pisemad plastikpotid ja ka Rama karbid. No ja nii ma siis ikkagi pistsin seemneid ettekasvatuseks mulda.
  1. Lilltubakas Tinkerbells (30 cm) - varem pole mul olnud
  2. Kõrge mätashari Gloria Mix (25cm)
  3. Aed-kurekell  Mckana Gigants (70cm)
  4. Aubrieta, sinine (15 cm) - varasemast punane olemas
  5. Jaapani humal (300-400cm) - varem pole mul olnud
  6. Püsilillede segu - madalad (25cm), huvitav, mis sealt küll tuleb
  7. Pronks-lutiklill - olen pessimistlik kuna kaks aastat tagasi proovisin sama paki seemneid, ei idanenud, proovin siiski korra veel, enne kui seemnepaki minema viskan
  8. Ilukõrvits - eelmisal aastal andsid vahvaid vilju
  9. Rooskapsas Rosella - ei peaks küll ette kasvatama, aga proovin kas ka nii saab
  10. Põõsasuba Prelude - eelmisel aastal panin otse kasvukohale, sel aastal siis teisiti.
  11. Kurk  Agnes
  12. Kurk Aladyn
  13. Tomat Minibel - madal (45 cm), väikese viljaga
  14. Tomat Balkonzauber -  madal (60 cm), suurema viljaga
  15. Basiilik
Kuna mul kasvuhoonet ei ole, siis kasvatan kurke lavatsis, ajab asja ära küll.  Eelmisel aastal kasvatasin Tomatit Minibel terrassil suures potis. Ei olnud vist piisavalt soe, viljad ei saanud suureltjaolt valmis, enne tulid külmad peale. Mõned ampsud ikka saime ka aga väga vähe. Sel aastal on plaan teha tommidele ka lavats ja seetõttu jään ikka madalate sortide juurde, vaatame, mis saab. 

Aga kastid, tänu millele ma 2012 aasta taimekasvatusega alustasin, ise on sellised. Mahuvad aknalauale ja jäävad kenasti  kardina taha. Päevalillede kastiga aga kõnnin ringi nagu kass poegadega ja õiget kohta ikkagi ei leia.




2 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Lahendus sarjast "Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem", näeb ilus ja korrektne välja. Aga tomatikülviga oled Sa küll hiljaks jäänud, ehk seepärast ei saa viljugi.

Anu ütles ...

Eelmisel aastal sai varem ka tomatid pandud aga sel aastal hilja, mis hilja, aga proovin ikka :)