Loen ja uudistan

pühapäev, 31. jaanuar 2010

Kalapäev

Juba pikalt oli mul kala isu. Võtsin end kokku ja läksin kalale, seekord Rimi kalaleti äärde, lõhet lantima. Kas osta filee või elukas pea ja sabaga, selles oli küsimus. Terve kala sobib küll. Kala püütud, seadsin sammud saagiga kodupoole.

Vaim valmis, alustasin kokkamist. Teritasin fileerimisnoa ning asusin kala-kalakest nülgima. Selgroog käes, nahk maas, ilusad fileetükid laual. Kus on mu pintsetid? Mulle kohe mitte ei meeldi kui söömise ajal pean veel luid hammastevahelt taga ajama. Kõik kondiraasukesed peab kätte saama. Veidi tüütu töö, aga tuleb ära teha.
Puhas kalaliha, tükeldatud. Mmmmm... juba võtab ilmet.

Edasi on mul vaja välja otsida ained marinaadi jaoks (1kg filee kohta):
Küüslauk – 2 küünt
Värske basiilik – 1spl
Värske petersell – 1spl
Oliivõli – 100-150 ml
Sidrunimahl – 2 spl
Sool – 1 tl
Pipar – tsipa, tsipa

Segan mõnusa marinaadi valmis ja panen tükeldatud kalafilee sellesse seisma. Piisaks tunnist, pooleteisest, aga mulle meeldib kui saab kauem.

Piisavalt kaua (seekord 4 tundi) külmikus seisnud, asetan fooliumi küpsetusplaadile, laon kalatükid ning katan fooliumiga. Küpsetan ahjus 195 kraadi juures u. 40min.
Selline sai siis järjekordse lõhekala saatus.

2 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Kõlab maitsvalt, aga miks peab kala (ja veel marineeritult) nii kaua küpsetama? Minu rumal pea ütleb, et poole lühem aeg peaks küllalt olema. Liiga kaua küpsenud kala liha läheb tuimaks.

Anu ütles ...

Miks nii kaua? Hmm. Olen alati nii teinud aga võid ju vähem ka.